PR-A 54 TELEFERICO - BENALMADENA

MINIMUM ALTITUDE

240m

Begin van het pad

De top van Calamorro is te beklimmen met de kabelbaan vanaf El Arroyo de la Miel in Benalmádena. Als je eenmaal hebt genoten van het uitzicht op de top van de berg, zijn er verschillende paden om af te dalen naar Benalmádena of een pad dat je naar Alhaurín de la Torre brengt. In dit artikel concentreren we ons op de afdaling langs het PR-A 54-pad van de top van Calamorro naar Arroyo de la Miel.

We parkeerden onze auto op de parkeerplaats naast het kabelbaanstation in Arroyo de la Miel.

Op de top, naast het kabelbaanstation, is het uitkijkpunt waar onze afdaling begint langs een gecementeerd pad dat gemakkelijk te bewandelen is, genietend van het uitzicht over de kust.

De route

Na ongeveer 10 minuten lopen komen we aan bij Puerto de las Ovejas waar we enkele informatieve posters vinden over de fauna van het gebied en enkele borden om naar Benalmádena (GR 249 – 6 KM) en Alhaurín de la Torre (GR 249 – 6,3 KM) te wandelen.

Puerto de las Ovejas PR-A 54 Teleferico Benalmadena

Op dit punt vinden we aan de rechterkant het begin van het PR-A 54-pad waar we de afdaling beginnen langs een rotsachtige onverharde weg, na ongeveer 10 minuten vinden we een splitsing waar het PR-A 55-pad begint, maar we slaan linksaf naar verder langs het PR-A 54-pad.Ruta Sendero PR-A 54 Teleferico Benalmadena

Het pad is gemakkelijk te bewandelen, hoewel we in sommige gebieden zandgrond vinden die slippen kan veroorzaken. Tijdens dit deel van de afdaling kregen we geen uitzicht op de kust omdat we ons in een ravijn bevonden. We wandelen nog ongeveer 25 minuten in een stevig tempo en komen uit op een verharde weg. Deze weg gaat ook omhoog naar de Mirador de la Cañada del Lobo maar als je rechtsaf gaat kom je in Benalmádena terecht.

Fin Sendero PR-A 54 Teleferico Benalmadena

Einde van de route

Zodra we de weg bereiken, vervolgen we onze afdaling tot we Calle Espino bereiken waar de begraafplaats Arroyo de la Miel ligt. We volgen deze weg tot we bij de onderdoorgang van de snelweg AP-7 komen. We dalen verder af naar het centrum van Arroyo de la Miel waar de kabelbaan is en de parkeerplaats van onze auto.